ΑΡΧΙΚΗ

ΙΔΡΥΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΣΠΟΥΔΕΣ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ

ERASMUS+

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναζήτηση στην ιστοσελίδα

 
 
×

Ειδοποίηση

Simple Image Gallery Notice: It looks like PHP's 'GD Image Library' is not installed/enabled on your system. Please ask your hosting company to enable/install it.

Χώρος Εργαστηρίου ΣΤ


Διευθυντής Εργαστηρίου:

Γιώργος Καζάζης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Διευθυντής ΣΤ´ εργαστηρίου Ζωγραφικής (βλέπε βιογραφικό)
Εποπτεία Δεύτερου, Τρίτου, Τέταρτου έτους και πτυχιακών εργασιών
Διδασκαλία όλων των ετών
Βαθμολογία Δεύτερου, Τρίτου, Τέταρτου έτους και πτυχιακών εργασιών
Εποπτεία, Βαθμολογία Πτυχιακών εργασιών

Διδάσκοντες:

Μάγδα Σιάμκουρη, Λέκτορας (βλέπε βιογραφικό)
Εποπτεία του Πρώτου έτους
Διδασκαλία του Πρώτου έτους
Βαθμολογία Πρώτου έτους

 



ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:


Κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους και λαμβάνοντας υπ’ όψη τις παραμέτρους: εξάμηνο, επίπεδο, ιδιοσυγκρασία και προσωπικότητα των φοιτητών και προσπαθώντας να εκμαιεύσουμε τις επιθυμίες τις ανάγκες αλλά και τα όνειρα τους, διδάσκονται συνολικά αλλά και κατά περίπτωση τα εξής:

Επιγραμματικά


Σχέδιο και χρώμα από φυσικό πρότυπο.
Σχέδιο και χρώμα από μη φυσικό πρότυπο.
Σχέδιο και χρώμα από εικονικό πρότυπο.
Εικαστική διερεύνηση στην αναγωγή των τόνων σε χρώματα.
Εικαστική διερεύνηση του σχεδίου και του χρώματος ως τρόπο έκφρασης.
Εμβάθυνση της κατανόησης του τρισδιάστατου χώρου ως ανάπτυγμα της δισδιάστατης εικόνας.
Εικαστική διερεύνηση και ερμηνεία του χώρου – αστικό τοπίο, εσωτερικό τοπίο. Εμβάθυνση στην έννοια του “τρόπου” ως στρατηγική.
Εικαστικά και οπτικοακουστικά μέσα (φωτογραφία – video – κινούμενη εικόνα).

Αναλυτικότερα


Από το πρώτο έτος δίνεται έμφαση στην παρατήρηση, στις σχέσεις των μεγεθών, στις σχέσεις των εννοιών, στις τονικές και χρωματικές διαφορές, στην χρήση των κατάλληλων υλικών, ούτως ώστε ο φοιτητής να αποκτήσει από νωρίς μία οξυμένη εικαστική αντίληψη για τα πράγματα, η οποία προϋποθέτει πρωτίστως αυξημένη περιέργεια και χρήση των βασικών αρχών του σχεδίου.

Από τα πρώτα κιόλας εξάμηνα δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην έρευνα και τον πειραματισμό που θα οδηγήσουν στο στοιχείο του τεκμηριωμένου «λάθους», το οποίο είναι προϋπόθεση σε ένα ερευνητικό έργο.

Κατά περίπτωση και δίνοντας μεγάλη σημασία στην επιλογή του μέσου, παροτρύνονται οι φοιτητές σε υλοποιήσεις του έργου τους μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, performance, εγκαταστάσεις, κατασκευές κλπ.

Στα πλαίσια των μαθημάτων και ειδικότερα στα έτη 3ο και 4ο, εξετάζονται και θέματα πέραν του αναλογικού σχεδίου, όπου η έννοια της αναλογικότητας συναντά διευρυμένες προτάσεις και μορφές όπως αυτές διαμορφώνονται στην σύγχρονη τέχνη.

5ο Έτος


Στο 5ο έτος ερευνώντας και κατανοώντας ο ϕοιτητής σε πολλά επίπεδα το έργο του, θα τον βοηθήσει να προχωρήσει ουσιαστικότερα στο επόμενό του βήμα: την εκπόνηση της διπλωματικής του εργασίας η οποία θεωρείται αποτέλεσμα μιας εσωτερικής προσωπικής έρευνας, πειραματισμού και διαδικασίας. Μέσα από αυτή την διαδικασία οι καθηγητές – κριτές, το κοινό, θα κατανοήσουν πληρέστερα την πορεία και την εξέλιξη του ϕοιτητή.

Ασκήσεις και προβολές


Κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους δίδονται θεματικές ασκήσεις που αφορούν τις έννοιες της σύγκρισης, της τοποθέτησης στον χώρο, και της υλικότητας. Επίσης θεματικές ασκήσεις που αφορούν τις πρώτες προσεγγίσεις σε έννοιες όπως η επέμβαση και η παρέμβαση, η απόρριψη και η αποδοχή, αλλά και έννοιες όπως αίσθηση, συναίσθημα.

Πραγματοποιούνται προβολές και διαλέξεις με θέματα που δεν άπτονται της ιστορίας της τέχνης αλλά αφορούν κυρίως εικαστικές αντιπαραθέσεις η συγκρίσεις.

Εκθέσεις


Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του το ΣΤ’ εργαστήριο, θα πραγματοποιεί κατά καιρούς θεματικές ομαδικές εκθέσεις των φοιτητών του, σε συνεργασία και με το θεωρητικό τμήμα της ΑΣΚΤ, έτσι ώστε τα έργα των εικαστικών και τα κείμενα των θεωρητικών να συνυπάρξουν, με απώτερο σκοπό την καλύτερη και ουσιαστικότερη κατανόηση των έργων από το ευρύτερο κοινό.




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:


Ώρες λειτουργίας του εργαστηρίου

Το εργαστηριο λειτουργεί καθημερινά 8:00 - 20:00

Ώρες συγκεκριμένων μαθημάτων

Μάθημα με γυμνό μοντέλο, καθημερινά 10:30 - 13:30

Καθορισμένες συναντήσεις με τους καθηγητές και διευθυντή

Ώρες διδασκαλίας:
Γιώργος Καζάζης: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, 10:30 - 16:00
Μάγδα Σιάμκουρη: Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, 10:30 - 16:00

Ώρες που δέχεται ο διευθυντής και οι καθηγητές τους φοιτητές
Γιώργος Καζάζης: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, 10:30 - 16:00
Μάγδα Σιάμκουρη: Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, 10:30 - 16:00


ΧΩΡΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

{gallery}ergastiria/st/xwros-ergastiriou{/gallery}


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Το Θύμα και ο Θύτης, ομαδική έκθεση


Χώρος: Αίθουσα 7, Δημοτικά Σφαγεία Δήμου Μοσχάτου – Ταύρου (Επταλόφου και Πειραιώς)
Ημερομηνία: Ιανουάριος 2012
Επιμέλεια και συντονισμός: Γιώργος Καζάζης
Συμμετέχοντες: Συμμετέχουν 23 φοιτητές και 5 θεωρητικοί φοιτητές της ΑΣΚΤ

Μικρή περιγραφή
Κατά καιρούς, παρατηρούμε ότι αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο, έννοιες όπως: Αποδοχή, έγκριση, ένταξη, απόρριψη, επανένταξη, θύμα, θύτης, αλλά και η έννοια της εξόντωσης κάθε διαφορετικότητας. Είκοσι τρείς φοιτητές γίνονται ταυτόχρονα θύματα και θύτες. Δεν βλέπουν το όλο ζήτημα στενά και περιγραφικά, αλλά ασχολούνται διεξοδικά με τις παραπάνω έννοιες δημιουργώντας έργα με πληθώρα εικαστικών μέσων: ζωγραφική, φωτογραφία, video, κατασκευή, εγκατάσταση, performance κλπ. Ορισμένοι φοιτητές, μέσα από τα έργα τους, αποδέχονται ή παραδέχονται μία κατάσταση εντάσσοντάς την στο δικό τους σύνολο. Σε άλλα έργα διακρίνεις την απόρριψη ιδεών, αλλά ταυτόχρονα και την επανένταξή τους στον προσωπικό κόσμο του καλλιτέχνη, μέσα από μία διαδικασία προσωπικής και εσωτερικής διεργασίας.

Ιστοσελίδα Δραστηριότητας 

Από τη Σύλληψη, στην Υλοποίηση: ένα Έργο Γεννιέται

Xώρος: Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Μαρκοπούλου
Ημερομηνία: Μάιος 2014
Επιμέλεια και Συντονισμός: Γιώργος Καζάζης
Συμμετέχοντες: Στην έκθεση συμμετέχουν και παρουσιάζουν τα έργα τους, 8 φοιτητές και απόφοιτοι της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.

Μικρή Περιγραφή
Στόχος της έκθεσης είναι να παρουσιαστεί όχι μόνο το “έργο” ως τελικό προϊόν, αλλά να φανεί και ολόκληρη η έρευνα, που κάνει ένας εικαστικός, για να φτάσει στον τελικό του στόχο. Η διαδρομή που ακολουθεί, η ίδια η διαδικασία, ο τρόπος, η στρατηγική, οι προβληματισμοί του και η ιδέα πίσω από το έργο: Aπό την σύλληψη, στο μυαλό του καλλιτέχνη, μέχρι την υλοποίηση.

Ιστοσελίδα Δραστηριότητας 

Εικαστική και ψηφιακή μνήμη

Χώρος: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ημερομηνία:
 Νοέμβριος 2014
Επιμέλεια και Συντονισμός: Γιώργος Καζάζης, Κώστας Ιωαννίδης
Συμμετέχοντες: 21 φοιτητές από το Μάθημα Σχεδίου*, σε συνεργασία με 14 φοιτητές του Μαθήματος Ιστορίας και Θεωρίας της Κριτικής της Τέχνης** της Σχολής Καλών Τεχνών

Μικρή Περιγραφή
Οι φοιτητές επιχειρούν τη χαρτογράφηση μιας από τις βασικότερες λειτουργίες του ανθρώπινου νου σε σχέση με την αντίστοιχη λειτουργία που μας παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία με τα μέσα που αυτή διαθέτει. Οι νέοι καλλιτέχνες με την εικαστική τους ματιά και με τη χρήση ποικίλων εικαστικών τρόπων , επεξεργάζονται το θέμα της ψηφιακής μνήμης η οποία προκύπτει από τη χρήση των νέων τεχνολογικών μέσων όπως η ψηφιακή φωτογραφία ή η δυνατότητα αποθήκευσης τεράστιου όγκου πληροφοριών και δεδομένων σε αυτοματοποιημένα συστήματα (σκληρούς δίσκους, κάρτες μνήμης κ.ά).

Ιστοσελίδα Δραστηριότητας

Ο πόνος των άλλων

Χώρος: Φωκίωνος Νέγρη 16
Ημερομηνία: Μάιος 2016
Επιμέλεια και Συντονισμός: Γιώργος Καζάζης
Συμμετέχοντες: 20 φοιτητές του ΣΤ´ εργαστηρίου ζωγραφικής

Μικρή Περιγραφή:
Οι 20 νέοι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση θίγουν εικαστικά το ζήτημα της βιαιότητας της εικόνας και το πώς αντιλαμβάνονται σήμερα τον πόνο των άλλων, στην εποχή των κοινωνικών δικτύων και της υποκειμενικής ενημέρωσης από τα Μ.Μ.Ε.. Θα απαντήσουν με τα έργα τους για το αν είναι ανθρώπινη ανάγκη ο εξωραϊσμός του πόνου και η ενοχή αλλά και εάν η φύση επιβάλλει τελικά τη συνύπαρξη αυτού του δυϊσμού. Ταυτόχρονα θα αποδείξουν ότι η υποκειμενικότητα της είδησης αλλά και της θέασης του πόνου αγγίζει τα όρια της υποκειμενικότητας της τέχνης.

Ιστοσελίδα Δραστηριότητας