ΑΡΧΙΚΗ

ΙΔΡΥΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΣΠΟΥΔΕΣ

ΜΟΔΙΠ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ

ERASMUS+

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναζήτηση στην ιστοσελίδα

Διευθυντής: Βασίλης Βλασταράς, Ζωγράφος, Αναπληρωτής Καθηγητής, vlastaras.com

Διδάσκοντες:
Κλεοπάτρα Μουρσελά, ΕΔΙΠ

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ - ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να παρέχει στους σπουδαστές του ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο σπουδών στο πεδίο των εικαστικών τεχνών και να κατανοήσουν το χώρο της τέχνης, χρησιμοποιώντας τρόπους, μεθόδους και διαδικασίες που βασίζονται στο νου και τις αισθήσεις . Επίσης σκοπός είναι η ανάπτυξη των καλλιτεχνικών δεξιοτήτων και η ενίσχυση της εικαστικής αντίληψης των σπουδαστών. Η ανάπτυξη μιας διευρυμένης και υψηλού επιπέδου μαθησιακής εμπειρίας και γνώσης των θεωρητικών και καλλιτεχνικών σπουδών, της δημιουργικής καλλιτεχνικής έρευνας και προσωπικής έκφρασης όπως προκύπτουν από τις ιστορικές εγγραφές και τις νεότερες διαδρομές, τις μορφές και τις διατυπώσεις της σύγχρονης τέχνης στο πεδίο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, έτσι ώστε να αναπτύξουν τις καλλιτεχνικές δεξιότητες τους και να συμβάλλουν στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
Οι στρατηγικές που μπορούν να αναπτυχθούν οφείλουν να επικεντρωθούν σε καλλιτεχνικές εργασίες στη σύγχρονης κοινωνική πραγματικότητα που απαιτεί από τον καλλιτέχνη κοινωνικές και επικοινωνιακές ικανότητες, διαρκή ενημέρωση σχετικά με το καλλιτεχνικό πεδίο, αναστοχασμό πάνω στη θεωρία, τη κριτική και των ρόλο των θεσμών. Η διεύρυνση της καλλιτεχνικής παιδείας σήμερα δημιουργεί την απαίτηση για ανάλυση και κατανόηση ερωτημάτων, προβλημάτων, κοινωνικών αντιλήψεων που δεν άπτονται του πεδίου που ενίοτε ο ίδιος ο καλλιτέχνης ορίζει ως επαγγελματικό του χώρο. Στις σύγχρονες εικαστικές αφηγήσεις μπορούν να αναδειχθούν βαθύτερες ιδέες και προσεγγίσεις τις ιστορίας του πνεύματος και της τέχνης του 21ου αιώνα. Στο εργαστήριο θα διαπραγματευτούμε την ψυχαναλυτική κριτική που επικεντρώνεται στις υποκειμενικές συνέπειες του έργου τέχνης, την ιστορία της τέχνης που εξετάζει το κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό πλαίσιο, θα αναρωτηθούμε για την δομή και το νόημα του έργου και θα μας απασχολήσει ο τρόπος, η σημασία και οι θεσμοί που καταλήγουν να χαρακτηρίζουν και να αποτιμούν την τέχνη. Ο σπουδαστής μέσα από μια σειρά ασκήσεων στο εργαστήριο σε συνδυασμό με τα προγραμματισμένα projects και παράλληλες παρουσιάσεις, διαλέξεις και workshops μαθαίνει να ερευνά και να εμβαθύνει, να χρησιμοποιεί το κατάλληλο μέσο και τεχνική έτσι ώστε με διαφορετικά κριτήρια και πειραματισμούς να ανακαλύψει τους προσωπικούς του τρόπους έκφρασης και ευθύνης.

1ο ΕΤΟΣ

Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ και Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Το α’ και β’ εξάμηνο ζωγραφικής αποτελούν την εισαγωγή στο χώρο της καλλιτεχνικής εμπειρίας. Ειδικότερα εξετάζεται η συνδυασμένη χρήση των βασικών συστατικών της κατασκευής της εικόνας. Προετοιμασία φοιτητών οι οποίοι θα λειτουργήσουν στον επαγγελματικό στίβο ως καλλιτέχνες, σε ιδιωτικές και δημόσιες περιοχές όπου η καλλιτεχνική εμπειρία είναι ζωτικής σημασίας. Οι φοιτητές διευρύνουν το γνωστικό τους πεδίο με κεντρικό άξονα το σχέδιο ως εργαλείο έκφρασης προσωπικών ιδεών, ανάπτυξης νέων εικαστικών μορφών και βασικό στοιχείο της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Το μάθημα διαμορφώνεται από μια σειρά διαλέξεων, παρουσιάσεων, συζητήσεων και ασκήσεων που συνδυάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να φέρουν τον σπουδαστή σε μια πρώτη επαφή με πρακτικές και εφαρμογές της κατασκευής της εικόνας. Πρώτες εννοιολογικές και συνθετικές προσεγγίσεις.

ΣΤΟΧΟΙ:

Εξοικείωση και εμβάθυνση με τις τεχνικές της εικαστικής γλώσσας και προβληματισμός πάνω σε θέματα αισθητικής και θεωρίας της τέχνης, με σκοπό την αναζήτηση προσωπικού καλλιτεχνικού ιδιώματος. Πρώτη επαφή με τον σχεδιασμό και τον συνδυασμό πολλαπλών νοημάτων με σκοπό την επικοινωνία. Ικανότητα αναγνώρισης βασικών στοιχείων του σχεδίου, του χρώματος και της σύνθεσης.
Εξοικείωση με την δημιουργία προσχεδίων. Πρώτη επαφή με βασικές εφαρμογές. Οι φοιτητές συνδέουν την έρευνα και τον πειραματισμό σε υλικά και τεχνικές με την πρακτική τους εφαρμογή και υλοποίηση. Συνθέτουν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από θεματικές ασκήσεις για τα επόμενα στάδια της πορείας τους. Προσεγγίζουν αισθητικούς προβληματισμούς για τη σχέση της φυσικής πραγματικότητας με την καλλιτεχνική πρακτική.

ΕΡΕΥΝΑ:

Ο σπουδαστής μαθαίνει να χειρίζεται την βιβλιοθήκη της σχολής. Ο σπουδαστής εξοικειώνεται με τα καλλιτεχνικά επιτεύγματα και αντιλαμβάνεται την θέση του στην ιστορία της τέχνης. Η έρευνα του σπουδαστή οφείλει να διαμορφώνεται μέσω της αναζήτησης, της δημιουργικότητας, την διαδικασία των εργασιών, την σωστή χρήση του χρόνου και τις προσωπικές εκτιμήσεις και προτιμήσεις του. Οι φοιτητές μελετούν σχολιασμούς για το έργο εικαστικών καλλιτεχνών, εκτιμούν κριτικές από άτομα και ομάδες. Συνδέουν την έρευνα και τον πειραματισμό σε υλικά και τεχνικές με την πρακτική τους εφαρμογή, στην υλοποίηση. Προσεγγίζουν τη σύνδεση της κριτικής σκέψης με τη δημιουργική πράξη, στη λειτουργία τους όχι μόνο στην προσωπική εικαστική έκφραση αλλά και τις κοινωνικές τους προεκτάσεις στη σύγχρονη εποχή. Κοινωνούν στην ομάδα το ατομικό εικαστικό τους έργο και θέτουν το προσωπικό όραμα κι εργασία στο σχολιασμό και την κρίση ατόμων και ομάδων.

2ο ΕΤΟΣ

3ο ΕΞΑΜΗΝΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Οι σπουδαστές καλούνται να διαμορφώσουν την δική τους οπτική και να τεκμηριώσουν την άποψή τους στα θέματα των ασκήσεων με γραπτά κείμενα και να συμμετέχουν ενεργά στην παρουσίασή της κατά την διάρκεια του εξαμήνου. Ανάπτυξη της υποκειμενικότητας του σπουδαστή και διερεύνηση ευρύτερων δομών όπως η γλώσσα, οι κοινωνικές σχέσεις και το ασυνείδητο. Στο τέλος του εξαμήνου οι σπουδαστές οφείλουν να παραδώσουν τα αποτελέσματα της δικής τους επιλογής που θεωρούν ότι υπηρετούν καλύτερα την δική τους πρόταση και θα αξιολογηθούν γι’ αυτό. Οι φοιτητές αποκτούν γνώση και εμπειρία από τη συμμετοχή σε κύκλους συζήτησης, διαλέξεις, σεμινάρια με προσωπικότητες από το καλλιτεχνικό κι ευρύτερα επιστημονικό στερέωμα. Δημιουργούν ατομικά ή συνεργατικά ερευνώντας και χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες κυρίως για το καλλιτεχνικό έργο ή την θεωρητική απόδοση του. Σχεδιάζουν με αφορμή ένα ερώτημα/πρόβλημα στο πεδίο των εικαστικών σπουδών, διερευνούν, αξιολογούν τις προοπτικές και παρουσιάζουν ή αντιπαραθέτουν απόψεις.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι φοιτητές προσθέτουν στοιχεία ενίσχυσης της πρακτικής άσκησης και των τεχνικών τους γνώσεων στα πλαστικά μέσα και στις αρχές σύνθεσης. Αναπτύσσουν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από θεματικές ασκήσεις για τα επόμενα στάδια της πορείας τους στον τομέα σπουδών στη σύνδεση μορφής και περιεχομένου.
Εξετάζουν τις προοπτικές του τομέα σπουδών τους για κύκλους εξειδίκευσης σε σχέση με τα ενδιαφέροντά τους. Προσδιορίζουν τις συνθήκες καλλιτεχνικής αυτοέκφρασης μέσα από τη σύνδεση της ποικιλίας των εκφραστικών μέσων με τις ικανότητες των ατόμων. Αξιοποιούν τις συλλογικές διαδικασίες που οργανώνονται στον τομέα των σπουδών και συνδέουν την ατομική εργαστηριακή δράση με την τρέχουσα καλλιτεχνική πραγματικότητα.

ΕΡΕΥΝΑ:

Οι φοιτητές καθορίζουν και εξηγούν τη δομή, τα στυλ και τις πρακτικές του έργου τέχνης, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία, τις τεχνολογίες, τις μεθόδους και τους εξειδικευμένους όρους. Διευρύνουν τη γνώση τους στην αξιοποίηση διαφορετικών καλλιτεχνικών και μη υλικών, καθώς και σε νέα μέσα και τεχνικές έκφρασης. Σχεδιάζουν, αποσαφηνίζουν και αξιολογούν μια σύνθεση πρόκληση και μαθαίνουν να συνδέουν την εικαστική μελέτη με άλλους καλλιτεχνικούς ή επιστημονικούς χώρους, χρησιμοποιώντας θεωρίες, εργαλεία, μεθόδους από αυτά τα πεδία για να παράξουν ανεξάρτητα ή συνεργατικά ένα εικαστικό ή εννοιολογικό έργο.

4ο ΕΞΑΜΗΝΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Η δομή των ασκήσεων οργανώνεται έτσι ώστε να καλύψει ένα εύρος καλλιτεχνικών πρακτικών και θεωρητικών προβληματικών με βάση την σύγχρονη καλλιτεχνική εμπειρία. Αξιοποιούνται συγκεκριμένα έργα και πρακτικές ως υποθέσεις εργασίας και δίνεται έμφαση στον διάλογο επί των παραδειγμάτων, στην ανάδειξη των ήδη υπαρκτών γνώσεων, την εμβάθυνσή και των εμπλουτισμό τους. Οι φοιτητές καθορίζουν και εξηγούν τη δομή, τα στυλ και τις πρακτικές του έργου τέχνης, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία, τις τεχνολογίες, τις μεθόδους και τους εξειδικευμένους όρους. Διευρύνουν τη γνώση τους στην αξιοποίηση διαφορετικών καλλιτεχνικών και μη υλικών και μέσων, καθώς και σε νέα μέσα και τεχνικές έκφρασης. Σχεδιάζουν, αποσαφηνίζουν και αξιολογούν μια σύνθεση πρόκληση και μαθαίνουν να συνδέουν την εικαστική μελέτη με άλλους καλλιτεχνικούς ή επιστημονικούς χώρους, χρησιμοποιώντας θεωρίες, εργαλεία, μεθόδους από αυτά τα πεδία για να παράξουν ατομικά ή συνεργατικά ένα έργο. Αποκτούν την αντίληψη της εξελικτικής δυναμικής του γνωστικού πεδίου και των τρεχουσών και καινοτόμων εφαρμογών.

ΣΤΟΧΟΙ:

Εμβάθυνση, ανοικτή συζήτηση και κριτική προσέγγιση στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Οι φοιτητές αποκτούν γνώση και εμπειρία από τη συμμετοχή σε κύκλους συζήτησης, διαλέξεις, σεμινάρια με προσωπικότητες από το καλλιτεχνικό κι ευρύτερα επιστημονικό στερέωμα. Δημιουργούν ατομικά ή συνεργατικά ερευνώντας και χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες κυρίως για το καλλιτεχνικό έργο ή την θεωρητική απόδοση του. Σχεδιάζουν με αφορμή ένα ερώτημα/πρόβλημα στο πεδίο των εικαστικών σπουδών, διερευνούν, αξιολογούν τις προοπτικές και παρουσιάζουν ή αντιπαραθέτουν απόψεις. Κατέχουν αναλυτική και προηγμένη γνώση του αντικειμένου της σπουδής τους, συμπεριλαμβανομένης της κριτικής κατανόησης των θεωριών, βασικών εννοιών, αρχών και μεθοδολογιών του καλλιτεχνικού ή ευρύτερα εφαρμοσμένου γνωστικού πεδίου. Διαθέτουν αντίληψη της σημασίας και του ρόλου της σύνθεσης στους τομείς των Εικαστικών και μαθαίνουν να αξιολογούν τη θεματική γνώση και την εμπειρία από τη συμμετοχή σε κύκλους συζήτησης, διαλέξεις, σεμινάρια με προσωπικότητες από το καλλιτεχνικό κι ευρύτερα επιστημονικό στερέωμα. Εξετάζουν τις προοπτικές του τομέα σπουδών τους για κύκλους εξειδίκευσης σε σχέση με τα ενδιαφέροντά τους.

ΕΡΕΥΝΑ:

Έρευνα, μελέτη και συζήτηση καλλιτεχνών, καλλιτεχνικών ομάδων ή κινημάτων. Ανάπτυξη δυνατοτήτων παρατήρησης και ανάλυσης των φαινομένων που διαμορφώνουν τον εικαστικό λόγο και αντίληψη των εκφραστικών του ορίων προκειμένου να διατυπωθούν τα νοήματά του. Οι φοιτητές προσθέτουν στοιχεία ενίσχυσης της πρακτικής άσκησης και των τεχνικών τους γνώσεων στα πλαστικά μέσα και στις αρχές σύνθεσης. Αναπτύσσουν γνώσεις και δεξιότητες μέσα από θεματικές ασκήσεις για τα επόμενα στάδια της πορείας τους στον τομέα σπουδών στη σύνδεση μορφής και περιεχομένου. Εξετάζουν τις προοπτικές του τομέα σπουδών τους για κύκλους εξειδίκευσης σε σχέση με τα ενδιαφέροντά τους. Προσδιορίζουν τις συνθήκες καλλιτεχνικής αυτοέκφρασης μέσα από τη σύνδεση της ποικιλίας των εκφραστικών μέσων με τις ικανότητες των ατόμων. Αξιοποιούν τις συλλογικές διαδικασίες που οργανώνονται στον τομέα των σπουδών και συνδέουν την ατομική εργαστηριακή δράση με την τρέχουσα καλλιτεχνική πραγματικότητα.

3ο ΕΤΟΣ

5ο ΕΞΑΜΗΝΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Προσωπική (Ατομική) ενασχόληση του φοιτητή – καλλιτέχνη με διαστάσεις του πεδίου της τέχνης, με δική του επιλογή και απόφαση, και κατανόηση των ιστορικών συνθηκών, των περιόδων και του πλαισίου των ιδεών που τις περιβάλουν. Προετοιμασία των φοιτητών ώστε να αναπτύσσουν δεξιότητες απόκτησης γνώσεων, απαραίτητες για να συνεχίσουν σε περαιτέρω σπουδές με μεγάλο βαθμό αυτονομίας. Να αξιοποιούν τις συνθήκες για την ανάδειξη της ιδιαίτερης γραφής τους και των στοιχείων της προσωπικής εκφραστικής τους δυναμικής. Να αναγνωρίζουν τις παραμέτρους στην εξέλιξη της σχεδιαστικής διαδικασίας. Να αξιολογούν την ανάγκη και να αξιοποιούν τη μελέτη για την επιστημονική υποστήριξη του καλλιτεχνικού τους έργου. Να αναλύουν και προσαρμόζουν τις αποκτηθείσες γνώσεις τους ώστε να τις εφαρμόζουν σε ποικίλα θέματα του επιστημονικού πεδίου σπουδών ή και του επαγγελματικού πεδίου, καθώς και για να αποκτήσουν νέα γνώση. Να διαπραγματεύονται μια στρατηγική για την έρευνα ή τις επιδόσεις της ομάδας, να καταγράφουν, να εφαρμόζουν τη στρατηγική και να επικοινωνούν τα αποτελέσματα. Να αναστοχάζονται τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει.

ΣΤΟΧΟΙ:

Εμβάθυνση, ανοικτή συζήτηση και κριτική προσέγγιση στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Μελέτη και τριβή με συγκεκριμένα, κομβικής σημασίας σύγχρονα έργα και θεωρητικά κείμενα που προσφέρουν εφόδια κριτικής κατανόησης και πλαισίωσης της δουλειάς. Οι φοιτητές μαθαίνουν να εργάζονται αυτόνομα ή ομαδικά σε περιβάλλον διεθνές και διεπιστημονικό για την παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών, τον σχεδιασμό και τη διαχείριση νέων έργων. Λαμβάνουν αποφάσεις, τις αξιολογούν και αναλαμβάνουν την ευθύνη τους στα σύνθετα και εξελισσόμενα επαγγελματικά πλαίσια. Μεταφέρουν τις γνώσεις και τις ικανότητες που απέκτησαν και τις εφαρμόζουν με τρόπο που δείχνει επαγγελματισμό και υπευθυνότητα, έτσι ώστε να σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται σύνθετες τεχνικές ή επαγγελματικές δράσεις ή εργασίες. Ενισχύουν ενεργητικά την εκπαιδευτική τους εμπειρία μέσα από καλλιτεχνικές δράσεις, εικαστικά project, κοινωνικές εκδηλώσεις, συνεργατικού και συμμετοχικού χαρακτήρα.

ΕΡΕΥΝΑ:

Ανάπτυξη δυνατοτήτων παρατήρησης και ανάλυσης των φαινομένων που διαμορφώνουν τον εικαστικό λόγο και αντίληψη των εκφραστικών του ορίων προκειμένου να διατυπωθούν τα νοήματά του

6ο ΕΞΑΜΗΝΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Στο εξάμηνο αυτό διερευνούμε μεθόδους και τακτικές συλλογής και διαχείρισης υλικού που καλλιτέχνες δανείζονται από άλλους τομείς.(κοινωνιολογία, ανθρωπολογία, δημοσιογραφία, ιστορία κτλ.). Ερευνούμε πως αυτές οι πρακτικές (δημιουργία αρχείων, ντοκιμαντέρ, συνεντεύξεις, στατιστικές μελέτες, δικτυακοί τόποι,) διευρύνουν την ίδια την καλλιτεχνική παραγωγή. Συγκρότηση της υποκειμενικής γλώσσας ως μέσο αναζήτησης και ερμηνείας της εξωτερικής και εσωτερικής πραγματικότητας.

ΣΤΟΧΟΙ:

Η συνεργασία με τους διδάσκοντες ή με ομάδες εργασίας και η ανάπτυξη μιας διαλογικής κατανόησης της καλλιτεχνικής πρακτικής. Η από κοινού μελέτη και παρουσίαση θεματικών που αφορούν άμεσα την καλλιτεχνική δραστηριότητα του συμμετέχοντα και η εμβάθυνση, ανοικτή συζήτηση και κριτική προσέγγιση στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Μελέτη και τριβή με συγκεκριμένα, κομβικής σημασίας σύγχρονα έργα και θεωρητικά κείμενα που προσφέρουν εφόδια κριτικής κατανόησης και πλαισίωσης της δουλειάς.

ΕΡΕΥΝΑ:

Έρευνα, μελέτη και συζήτηση καλλιτεχνών, καλλιτεχνικών ομάδων ή κινημάτων. Ανάπτυξη δυνατοτήτων παρατήρησης και ανάλυσης των φαινομένων που διαμορφώνουν τον εικαστικό λόγο και αντίληψη των εκφραστικών του ορίων προκειμένου να διατυπωθούν τα νοήματά του.


4ο ΕΤΟΣ

7ο ΕΞΑΜΗΝΟ και 8ο ΕΞΑΜΗΝΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Η ερευνητική διαδικασία ως αναπόσπαστο τμήμα της σύγχρονης καλλιτεχνικής πρακτικής. Ο σπουδαστής ενθαρρύνεται να ακολουθήσει τις δικές ιδέες να ερευνήσει και να πειραματιστεί στο εργαστήριο και στη δημόσια σφαίρα. Οι φοιτητές συνδέουν την αποκτηθείσα γνώση και εμπειρία στον τομέα των εικαστικών σπουδών σε συνθήκες και απαιτήσεις στην καλλιτεχνική πρακτική και σε συνθήκες πραγματικού περιβάλλοντος. Επινοούν νέες ιδέες στη διαδικασία της σύνθεσης. Επιμελούνται το ύφος της ατομικής τους σύνθεσης ως προς το σχέδιο και το χρώμα. Αυτονομούνται, δημιουργώντας καινοτόμες συνθέσεις με προσωπική άποψη. Διαθέτουν ένα συνεκτικό και ολοκληρωμένο σώμα γνώσεων με στοιχεία από τον τομέα των εικαστικών σπουδών, τις καλλιτεχνικές αλλά και ευρύτερα τις επιστημονικές εξελίξεις. Παρουσιάζουν εκτιμήσεις, ποιοτικές και ποσοτικές αξιολογήσεις πληροφοριών σε εργασίες ή παρουσιάσεις πολυμέσων. Ολοκληρώνουν βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες εργασίες, συλλογικά και συνεργατικά, ενισχύοντας την ανάπτυξη διαπροσωπικών ικανοτήτων στη βάση της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας.

ΣΤΟΧΟΙ:

Η συνεργασία με τους διδάσκοντες ή με ομάδες εργασίας και η ανάπτυξη μιας διαλογικής κατανόησης της καλλιτεχνικής πρακτικής. Η σφαιρική κατανόηση του κοινωνικού πλαισίου μέσα στο οποίο ο καλλιτέχνης καλείται να εργαστεί, ο κριτικός προσανατολισμός της καλλιτεχνικής εργασίας και η βελτιστοποίηση της δημόσιας αντανάκλασης του έργου του σπουδαστή ανάλογα με τις εκάστοτε επιλογές του. Οι φοιτητές συνθέτουν ένα σχέδιο, μια κριτική, μια ανάλυση σε ένα ειδικό καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό, γενικό επιστημονικό ή ευρύτερα επικοινωνιακό πλαίσιο. Αντιμετωπίζουν και επιλύουν μεθοδικά τα συνθετικά προβλήματα που προκύπτουν στις ατομικές τους προτάσεις. Αξιοποιούν την ευρηματικότητά τους. Αναλαμβάνουν, εντός καθορισμένων πλαισίων, την ευθύνη της ανάπτυξης των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων ατόμων και ομάδων για την προαγωγή της ελεύθερης, επαγωγικής σκέψης και δημιουργικής πράξης.

ΕΡΕΥΝΑ:

Διεύρυνση των υλικών και των τεχνικών στο πεδίο εφαρμογών. Πειραματισμοί με διάφορες εκφραστικές μεθόδους και τεχνικές. Ελεύθερη χρήση υλικών και μεθόδων προσέγγισης των θεμάτων. Έρευνα, μελέτη και συζήτηση καλλιτεχνών, καλλιτεχνικών ομάδων ή κινημάτων. Ανάπτυξη δυνατοτήτων παρατήρησης και ανάλυσης των φαινομένων που διαμορφώνουν τον εικαστικό λόγο και αντίληψη των εκφραστικών του ορίων προκειμένου να διατυπωθούν τα νοήματά του.

5ο ΕΤΟΣ

9ο ΕΞΑΜΗΝΟ & 10ο ΕΞΑΜΗΝΟ

ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Κάθε σπουδαστής προτείνει το θέμα που πρόκειται να δουλέψει στην διπλωματική του. Θεωρητική τεκμηρίωση και ανάπτυξη του θέματος. Έρευνα και συγκέντρωση υλικού. Ελεύθερη χρήση υλικών και μεθόδων προσέγγισης του θέματος. Εποπτεία, ενθάρρυνση, της διπλωματικής εργασίας. Σεμινάρια υποστήριξης για την οργάνωση και παρουσίαση διπλωματικών εργασιών. Η εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας του σπουδαστή είναι αποτέλεσμα μιας διανοητικής και εσωτερικής προσωπικής έρευνας, πειραματισμού και διαδικασίας. Η σύγχρονη καλλιτεχνική πρακτική προϋποθέτει αναλυτικά εργαλεία, κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, διαρκή ενημέρωση σχετικά με το καλλιτεχνικό πεδίο, αναστοχασμό πάνω στη θεωρία, κριτική σκέψη για τον ρόλο των θεσμών κλπ. Ερευνώντας και κατανοώντας ο σπουδαστής σε πολλά επίπεδα το έργο του, θα τον βοηθήσει να προχωρήσει ουσιαστικότερα στο επόμενό βήμα του. Με την πτυχιακή εργασία απαιτείτε η ανάλυση και κατανόηση ερωτημάτων, προβλημάτων, καλλιτεχνικών, φιλοσοφικών και κοινωνικών θεματικών που πηγάζουν από τις ραγδαίες κοινωνικές αλλαγές και η παραγωγή αυτόνομου καλλιτεχνικού έργου από τον σπουδαστή. Μέσα από αυτή την διαδικασία οι κριτές θα κατανοήσουν πληρέστερα την πορεία και την εξέλιξη και την απόδοση του σπουδαστή.

ΣΤΟΧΟΣ:

Οι φοιτητές κατέχουν τη βασική γνώση σημαντικών πολιτιστικών έργων, του τοπικού και λαϊκού αλλά και ευρύτερα του σύγχρονου πολιτισμού. Σχεδιάζουν μια πλήρως υλοποιήσιμη προσωπική, καλλιτεχνική πρόταση ως σύνθεση προς αξιολόγηση κατά την αποφοίτηση. Ταξινομούν τα έργα τους με στόχο τη δημιουργία του προσωπικού portfolio που δύναται να περιέχει εικαστικά και θεωρητικά στοιχεία. Κατανοούν τις έννοιες, τις μεθόδους και τις πρακτικές ενός καλλιτεχνικού, τεχνολογικού ή θεωρητικού πεδίου γνώσεων που εμπεριέχει στοιχεία από τους αντίστοιχους επαγγελματικούς τομείς ώστε να εμβαθύνουν, να διευρύνουν και να προσαυξάνουν τις αποκτηθείσες γνώσεις τους. Περιγράφουν και αξιολογούν τους τρόπους με τους οποίους τουλάχιστον δύο τομείς μελέτης καθορίζουν, αντιμετωπίζουν και ερμηνεύουν τη σημασία για την κοινωνία ενός προβλήματος στην τέχνη, στην επιστήμη ώστε να προτείνουν μια προσέγγιση στο πρόβλημα. Επεξεργάζονται βασικά δεοντολογικά ζητήματα πολιτισμικής ή/και κοινωνικής φύσης, διατυπώνουν ηθικές προοπτικές για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με αυτά και προτείνουν τρόπους για την παραγωγική αντιμετώπιση του ηθικού ζητήματος. Καθορίζουν ένα σημαντικό πρόβλημα του πεδίου σπουδών μέσα σε ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, εξηγούν πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέθοδοι από τον κύριο τομέα σπουδών ή από άλλα πεδία του Τμήματος για την αντιμετώπιση του προβλήματος

ΕΡΕΥΝΑ:

Ενισχύουν την ανάπτυξη το της πρωτοβουλίας αξιοποιώντας την ικανότητα να μετατρέπουν τις ιδέες τους σε έργο/εφαρμογή/δράση. Υποστηρίζουν τις προϋποθέσεις της καλλιτεχνικής και προσωπικής δημιουργικής τους έκφρασης, μέσα από την πρόσληψη και επεξεργασία των σύνθετων αισθητηριακών δεδομένων. Αναπτύσσουν μεταγνωστικές ικανότητες, απαραίτητες για να συνεχίσουν την ατομική μάθηση σε περαιτέρω σπουδές με μεγάλο βαθμό αυτονομίας.

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Ώρες λειτουργίας του εργαστηρίου: Το εργαστηριο λειτουργεί καθημερινά 8:00 - 20:00 Ώρες που δέχεται ο διευθυντής και οι καθηγητές Βασίλης Βλασταράς: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, 8:30 - 14:30 Κλεοπάτρα Μουρσελά: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, 9:30 - 14:30

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Επικοινωνία

Πειραιώς 256
Τ.Κ. 18233
Αγ. Ι. Ρέντης

210 48 01 260