ΑΡΧΙΚΗ

ΙΔΡΥΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΣΠΟΥΔΕΣ

ΜΟΔΙΠ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ

ERASMUS+

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναζήτηση στην ιστοσελίδα

Διδάσκων: Μάρκος Γεωργιλάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής
http://www.sculpture.asfa.gr/casting/casting.html

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στο εργαστήριο γυψοτεχνίας – χαλκοχυτικής οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις τεχνικές και τις διαδικασίες που σχετίζονται με τον γύψο και τον χαλκό αλλά και με άλλα υλικά όπως το τσιμέντο, το χαρτί, το λάστιχο, τους ειδικούς γύψους, το κερί, το αλουμίνιο, τις ρητίνες, κ.λπ., ενώ παράλληλα διερευνούν τη σχέση των διαδικασιών αυτών με την τέχνη της γλυπτικής. Γνωρίζουν ακόμη τη φύση του κάθε υλικού και το ρόλο που έπαιξε το κάθε ένα στην εξέλιξη τόσο της γλυπτικής όσο και της τέχνης γενικότερα. Για το σκοπό αυτό το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει ειδικές διαλέξεις, ασκήσεις και άλλες δραστηριότητες, όπως σεμινάρια, εκπαιδευτικές επισκέψεις, διαλέξεις, κ.λπ. Στο χώρο του εργαστηρίου λειτουργεί σύγχρονο χυτήριο, όπου οι φοιτητές μαθαίνουν την καλλιτεχνική χύτευση – μέθοδο του χαμένου κεριού. Το εργαστήριο γυψοτεχνίας – χαλκοχυτικής είναι κατ’ επιλογή υποχρεωτικό εργαστήριο για τους φοιτητές της γλυπτικής. Το περιεχόμενο διδασκαλίας του αρχικού εξαμήνου αναπτύσσεται με Διάλεξη – προβολή εικόνων «περί γύψου» (Για τη φύση, την ιστορία του γύψου, το ρόλο του στην εξέλιξη της γλυπτικής, το ρόλο του εκμαγείου στην εξέλιξη της γλυπτικής και του πολιτισμού γενικότερα).

Πιο ειδικά, στο εξάμηνο οι φοιτητές διδάσκονται:
  1. Γύψινο εκμαγείο και αντίγραφο πρωτότυπου έργου από πηλό.
  2. Εκμαγείο από ανθρώπινο μέλος π.χ. κεφάλι, χέρι, κλπ.
  3. Εκμαγείο με όλους τους τύπους λάστιχων.
  4. Αντίγραφο από τσιμέντο.
  5. Αντίγραφο από χαρτί.
  6. Άσκηση που ερευνά τη σχέση των υλικών του εργαστηρίου με τη γλυπτική.
  7. Διάλεξη – προβολή εικόνων σχετικά με το θέμα της παραπάνω άσκηση.

Στην πορεία, το περιεχόμενο διδασκαλίας του εξαμήνου αναπτύσσεται ως εξής:
  1. Αντίγραφο με ρητίνες.
  2. Αντίγραφο με λάστιχο.
  3. Σπαστό καλούπι.
  4. Άσκηση που ερευνά τη σχέση των υλικών του εργαστηρίου με τη γλυπτική.
  5. Διάλεξη – προβολή εικόνων σχετικά με το θέμα της παραπάνω άσκησης.

Συνεχίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία:
  1. Μεγέθυνση στο γύψο.
  2. Χύτευση σε αλουμίνιο ή χαλκό σύνθεσης που έχει σε υλικά που εξατμίζονται κατά το στάδιο της «αποκέρωσης».
  3. Άσκηση που ερευνά τη σχέση των υλικών και της γλυπτικής.
  4. Διάλεξη – προβολή εικόνων σχετικά με το θέμα της παραπάνω άσκησης.
  5. Επίσκεψη σε μουσείο ή εργαστήριο καλλιτέχνη.

Στην ολοκλήρωση, το περιεχόμενο διδασκαλίας αναπτύσσεται ως εξής:
  1. Ελεύθερη σύνθεση χρησιμοποιώντας τα υλικά ( γύψος, τσιμέντο, κερί, κ.λπ.)
  2. Εκμαγείο ολόκληρου ανθρώπινου σώματος.
  3. Χύτευση ελεύθερης σύνθεσης σε χαλκό ή αλουμίνιο.
  4. Το πρόγραμμα σπουδών κάθε εξαμήνου συμπληρώνεται με αναφορές σε ειδικά θέματα, καλλιτέχνες, κ.λπ.

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Δείτε το περίγραμμα του μαθήματος εδώ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Επικοινωνία

Πειραιώς 256
Τ.Κ. 18233
Αγ. Ι. Ρέντης

210 48 01 260