ΑΡΧΙΚΗ

ΙΔΡΥΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΣΠΟΥΔΕΣ

ΜΟΔΙΠ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ

ERASMUS+

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναζήτηση στην ιστοσελίδα



Διευθυντής
: Πολύδωρος Καρυοφύλλης, Αναπληρωτής Καθηγητής

Ο σκοπός μας

Να επαναπροσδιορίζουμε την καλλιτεχνική πρακτική μέσω του επαναπροσδιορισμού της εικαστικής εκπαίδευσης

Το 12ο Εργαστήριο Ζωγραφικής και Διευρυμένων Μέσων της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών έχει ως σκοπό να προσφέρει στους φοιτητές μια εκπαιδευτική εμπειρία βασισμένη σε τρεις κεντρικούς άξονες, την Προσωπική Ανάπτυξη, την Κοινότητα – Συλλογικότητα και τη Διατομεακή Πρακτική.

Η Προσωπική Ανάπτυξη στοχεύει στην ανάπτυξη καλλιτεχνικής δράσης που βασίζεται στην αυτοπαρατήρηση και τον προσωπικό αναστοχασμό, στην ανάπτυξη του καλλιτεχνικού εαυτού ως ένα σύνολο επιλογών που υπερβαίνουν την αυτονομία του αισθητικού προϊόντος.

Χτίζοντας μια Κοινότητα – Συλλογικότητα οι σπουδαστές πραγματοποιούν πειραματικές δοκιμές με καλλιτεχνικά εγχειρήματα που βασίζονται στη συλλογική οργάνωση της καλλιτεχνικής δράσης. Καλλιεργούνται έτσι,  σύγχρονες αντιλήψεις για την ετερότητα, την έμφυλη ταυτότητα, τον ενσώματο και ψηφιακό εαυτό, τη σεξουαλικότητα, την πολιτισμική ταυτότητα, την πολιτική και πνευματική ποικιλότητα, την συνύπαρξη και τη συνθετότητα των κοινωνικών σχέσεων εντός των οποίων παράγεται η σύγχρονη τέχνη. Μέσω της συλλογικότητας ενισχύεται η αλληλοϋποστήριξη μεταξύ των σπουδαστών και η ενσυναίσθηση. Παράλληλα οι σπουδαστές καλούνται να γνωρίσουν και να μάθουν να χειρίζονται συνεργατικά εργαλεία και να συμμετέχουν σε συλλογικά εργαστήρια. Οι αντιληψεις που καλλιεργούνται αλλά και η εξοικείωση με συνεργατικές μεθόδους οδηγούν σε πειραματισμό και δημιουργία ομαδικών έργων και project μέσα στα πλαίσια της σύγχρονης καλλιτεχνικής έρευνας και πρακτικής.

Μέσα από τη Διατομεακή Πρακτική διαμορφώνεται μια αντίληψη γύρω από τη φύση του διευρυμένου πεδίου της τέχνης και των μέσων που αξιοποιήθηκαν και αξιοποιούνται εντός του.

Η εκπαιδευτική σχέση ανάμεσα σε καθηγητή και σπουδαστές ακολουθεί μια διαλογική/ερευνητική δομή και το μάθημα εστιάζει στην κατανόηση του πεδίου της σύγχρονης τέχνης όπως διαμορφώθηκε από το 1960 και έπειτα. Οι σπουδαστές μαθαίνουν να σχεδιάζουν ένα καλλιτεχνικό εγχείρημα λαμβάνοντας υπόψη τα υπαρκτά ερωτήματα σε σχέση με τις σύγχρονες μορφές υποκειμενικότητας, συνδυάζουν ιδέες και προτάσεις αναζητώντας τρόπους καλλιτεχνικής δράσης και παρέμβασης. 

Παράλληλα στο 12ο Εργαστήριο φιλοξενούνται πλήθος δράσεων, ομιλιών και εργαστηρίων από προσκεκλημένους ομιλητές με εξειδίκευση στα εν λόγω πεδία, εικαστικούς με αναγνωρισμένο καλλιτεχνικό έργο και πειραματική μεθοδολογία. Το εκπαιδευτικό προσωπικό και οι προσκεκλημένοι παρουσιάζουν και αναλύουν έργα, έννοιες, επεξεργασμένες ιδέες, ιστορικές τάσεις και ρεύματα που συνέβαλαν στη διαμόρφωση μιας διευρυμένης αντίληψης για το καλλιτεχνικό πράττειν. Μέσα από αυτές τις εκπαιδευτικές πρακτικές οι σπουδαστές εξοικειώνονται με το πεδίο της σύγχρονης τέχνης και έρχονται σε άμεση επαφή με τους ανθρώπους που είναι ενεργοί και το διαμορφώνουν.

Επίσης κατά τη διάρκεια των σπουδών τους οι φοιτητές καλούνται να ερευνήσουν πάνω σε σχετική βιβλιογραφία και μαθαίνουν να χειρίζονται τα κατάλληλα μέσα και εφαρμογές για τις παρουσιάσεις των project που εκπονούν. Στις διαδικασίες αξιολόγησης των project οι φοιτητές δημιουργούν έναν ανοιχτό διάλογο με το εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά και μεταξύ τους, μαθαίνοντας έτσι να υποστηρίζουν το καλλιτεχνικό τους έργο.

Συνοψίζοντας, στο 12ο Εργαστήριο Ζωγραφικής και Διευρυμένων Μέσων συγκροτείται μια κοινότητα ουσιαστικά ενεργή στο πεδίο της σύγχρονης τέχνης που χρησιμοποιεί ποικίλα ερευνητικά μέσα στα πλαίσια της καλλιτεχνικής πρακτικής. Μέσα από το διάλογο και την επικοινωνία, τη συμμετοχή σε δράσεις, εργαστήρια και εκθέσεις οι σπουδαστές αναπτύσσουν τη δική τους προσωπική διαδρομή στο πεδίο της σύγχρονης τέχνης μέσα από μια ανοιχτή, πειραματική και ερευνητική εκπαιδευτική διαδικασία.

Επικοινωνία

Πειραιώς 256
Τ.Κ. 18233
Αγ. Ι. Ρέντης

210 48 01 260